keskiviikko 4. joulukuuta 2013

Ällöihku varoitus - Mutta kun se vaan on!

Eilen taas pentukursseiltiin ja voi että tuota pikkuotusta ei voi kuin rakastaa pakahtuakseen asti! Tässä on nyt pikkisen vaarana, että se on niin ihana, että palkkaan sitä tarkoittamattani myös "ei toivotusta" :) Se kun on "ei toivottomillansakin" niin ihanan toivottava!! Iiks.

Igsy on sisäistänyt äärettömän hyvin sen, että palkkaa saa kun nakottaa ja ottaa kontaktia minuun. Se siis nakottaa lähes taukoamatta häntä viuhtoen, tuijottaa minuun ja hakee ja hakee kontaktia - vaikka siis katson muualle - ja jos käännän katsetta toiseen suuntaan, se hypähtää välittömästi taas minun kasvojeni eteen ja nakottaa tuijottaen minuun. Jos en vilkaisekaan sitä Igsyn mielestä liian pitkään aikaan, saattaa siitä päästä muutamia hassuja inahduksia, ja tästä minä olen muutamankin kerran itseni yllättänyt koiraa palkkaamasta, siis katsomalla Igsyyn kun se inahtaa! Sitten kun lopulta siihen katson, se hypähtää riemusta ilmaan puoli senttiä ja häntää heiluu vielä kovempaa, jos se on edes mahdollista.

Välillä se koettaa ottaa kontaktia muihinkin koiriin joita vieressä on, mutta koska siellä on kaikki niin käsittämätömän hienosti, ei rieku eikä hauku, ei siis kavereihinkaan kontaktia ottamaan heru minkäänlaista palkkaa, joten se jatkaa taas minun tuijottamistani. :)

Mutta onpa minulle vaikea saada se sivulle suoraan. Se onnistuu kunnolla ehkä 10-20% yrityksistä, puhumatta sitten, että pitäisi seurata niin, että koira on aivan liki. Se kyllä kulkee vieressä kontaktissa, eikä välitä muista ohitustreenatessa, mutta ei niin liki kuten kuuluisi. Mutta vähänpä  me on harjoiteltukaan. Kaikkein ihaninta on se, että se selvästi rakastaa touhuta minun kanssa, niin ihana.

Muutaman kerran leikkiessä tai harjoiteltaessa sivulle tuloa se ähkäisi kevyesti ja olin tietenkin varma, että illalla ollaan taas kipeänä, mutta ei. Ei mitään muutosta normaaliin, ei eilen illalla eikä tänään, Jatkotutkimuksista ei ole vielä ollut puhetta, en ole päässyt oman lääkärin kanssa vielä juttusille, vaikka klinikalle raportoinut olenkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti