torstai 2. huhtikuuta 2009

Seinäjoelle

Vappuna lähdetään valmennusryhmän voimin seinäjoelle kisaamaan. Koko viikonlopuksi. :) Reissuun lähdetään joko torstai-iltana tai perjantaiaamuna ja tullaan takaisin sunnuntaina. Kuusi starttia yhteensä ja näillä näkymin Esakin saattaisi lähteä mukaan. Että sellaiset vappusuunnitelmat on meillä!

Eilen treeneissä keskusteltiin tulevasta reissusta ja sitten harjoiteltiin sellaista kontaktiympyrää. Foxylle oikein tärkeä treeni, koska se on sellaista eteneväistä sorttia ja valkkaa usein esteitä itseksiään eikä malta lukea minun ohjeitani. Se lukee kyllä kroppaa erittäin hyvin silloin kun se tekee sitä, joskus vain unohtuu ja esteet vetää enemmän puoleensa kuin minun käskytkään. Tässä harjoituksessa siis koiran piti koko ajan kulkea minun ulkosivullani kun kiersin ympyrää tai käännyin koirasta pois päin. Mitä nopeammin se reagoin minun liikeeseeni tai mitä kuuliaisemmin seurasi, sitä parempi. Vauhdissa sama juttu ja sitten tehtiin käännöksiä ja lopuksi pienennettiin ympyrää niin pieneksi kuin mahdollista ja koiran tuli seurata minun liikettäni ja pysyä vauhdissa mukana. Palkkaus tuli suorittaa aina minun eteeni. Samaa harjoiteltiin sitten hyppy-ympyrällä jossa koiralle pyrittiin myös kasvattamaan nälkää seuraavalle esteelle, että se ei ainoastaan odottaisi palkkaa ohjaajan kädestä vaan saisi samalla palkata itseänsä suorittamalla rataa. Foxy oli alussa hyvinkin vaisu ja seurasi minua kaksi tai kolme metriä jäljessä eikä auttanut vaikka juoksin kovempaa, itse vain hengästyin. Lähdin sitten uudestaan Foxyn kanssa samaan aikaan ja käytin välillä "eteen" käskyä jolloin vauhtia tuli lisää. Seuraavalla kerralla lähdin heti "kilpaa" Foxyn kanssa, jolloin vauhti oli alusta saakka parempi, mutta ei se aivan täysiä juokse siltikään.

Tiedän, että olen jo lähestulkoon opettanut sille lönkyttely vauhdin radalla. Se on oppinut sen tietyn rytmin ja nyt sellaista sata lasissa fiilistä on tosi vaikea saada sille radalle. Kyllähän se Rommin kanssa osaa revittää - osaa se juosta, se ei vain tee sitä radalla. Toistaiseksi. Mutta kyllä me se vielä opitaan. :)

Kiitos onnitteluista kaikille! Jospas tässä voisi laittaa ensi viikosta jo jotain kuviakin talosta, kun päästään laittamaan nimet paperiin. On se vain ihana talo. Saa nähdä sitten miten paljon siellä pihalla jaksaa touhuta, toivottavasti jaksaa, olisi niin kiva saada kasvihuonekin heti keväästä kuntoon ja laittaa sinne jotain kasvamaankin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti